Onthaal in Tellin
In samenwerking met All Access (Provincie Luxemburg) willen wij u informeren dat deze site toegankelijk is voor :
- personen met beperkte mobiliteit
- slechtzienden
- slechthorenden (belangrijk: geen visueel alarmsysteem)
- mensen met begripsproblemen
- mensen met autisme
Het adres is Rue Grande 21, 6927 Tellin.
De receptie van het Office du Tourisme van Tellin bevindt zich op een binnenplaats.
Je kunt de receptie van het office du Tourisme van Tellin bellen op 084 36 60 07.
Als u vanuit het buitenland belt, belt u 0032 84 36 60 07.
U kunt een e-mail sturen om informatie te ontvangen.
Het e-mailadres is tourisme@tellin.be
De receptie van het Office du Tourisme van Tellin is geopend op de volgende tijden:
- Woensdag tot en met zondag tijdens schoolvakanties van 9.00 tot 13.00 uur (behalve eindejaarsvakantie)
- Buiten de schoolvakanties: open van woensdag tot zondag van midden juni tot midden september van 9u tot 13u.
Een toegankelijk toilet is beschikbaar op aanvraag.
Het toegankelijke toilet bevindt zich in hetzelfde gebouw.
Het is toegankelijk op één niveau.
Het toilet is automatisch verlicht.
Rolstoelgebruikers wordt geadviseerd om achteruit naar binnen te gaan (rotatieruimte te klein).
Wifi is gratis beschikbaar.
Hulphonden zijn welkom.
Als je hulp nodig hebt, staat er een medewerker klaar bij de receptie om je alle informatie te geven die je nodig hebt.
Je kunt je fiets meenemen, want dit toeristenbureau heeft het label “Bienvenue vélo” (Welkom op de fiets) gekregen.
Dit betekent onder andere dat er routes in de buurt zijn, dat je je fiets veilig kunt stallen en dat er een kit aanwezig is voor basisreparaties.
Foto's van de ingang van de binnenplaats en de parkeerplaats
Foto's van de gevel en de ingang
Foto's van de gevel en de ingang
foto's van de binnenkant van het klaslokaal
foto's van de binnenkant van het klaslokaal
Nuttige informatie
Parkeerplaats:
- Er is een parkeerplaats voor het Office du Tourisme.
- Er is geen specifieke parkeerplaats voor personen met beperkte mobiliteit.
- De parkeerplaats bestaat uit grind.
Toegang tot het gebouw
- Het gebouw is gemakkelijk te herkennen dankzij de borden.
- De weg naar het gebouw is eenvoudig: volg het geplaveide pad.
- Informatie over dienstregelingen staat op de voordeur en op de website.
- Om binnen te komen is er een kleine trede en een oud deurslot dat de toegang kan belemmeren als je in een rolstoel zit.
- De toegangsdeur is van glas.
Deze is beveiligd door de informatie die erop staat (bijvoorbeeld posters).
De deur wordt handmatig geopend.e.
De toegangsdeur is meer dan 85 cm breed.
De deur is zwaar en opent naar buiten. - Er is een luchtsluis en dan een tweede deur.
Binnen in het gebouw:
- De plek maakt verplaatsing met een rolstoel mogelijk.
- De receptie is goed verlicht.
- De receptie is zichtbaar.
De receptie heeft een verlaagd gedeelte dat toegankelijk is voor rolstoelgebruikers. - De brochurestandaards zijn op de juiste hoogte.
Er zijn stoelen om te wachten of om brochures te raadplegen.
Bij het Office du Tourisme in Tellin kun je terecht:
- ontvang toeristische brochures over de regio.
- informatie over toeristen ontvangen met betrekking tot attracties en musea, wandelingen, restaurants, accommodatie en andere activiteiten zoals evenementen.
- souvenirs kopen.
Gemakkelijk te lezen en te begrijpen
Deze tekst is geschreven in gemakkelijk te lezen en te begrijpen.
Wat is een Office du Tourisme/toerismebureau?
Een toeristenbureau geeft informatie aan toeristen.
Toeristen zijn mensen die naar een regio reizen.
Een toeristenbureau geeft uitleg over wat er te zien en te doen is in de regio.
Bijvoorbeeld :
- Monumenten om te bezoeken
- Wandeltochten
- Pretparken
- Restauranten
- En nog veel meer
Parkeerplaatsen:
Er is parkeergelegenheid voor het toerismebureau.
De parkeerplaats bestaat uit grind.
In het toerismebureau :
Als je slecht ter been bent, kun je het beste iemand meenemen om je te helpen, want er zijn :
- Een kleine traptrede
- Een ietwat zware deur die naar buiten opent en nog een deur.
Er staat altijd iemand klaar om je te helpen.
Je kunt vragen stellen of om hulp vragen.
Je kunt gaan zitten om de informatieboeken te bekijken of op je beurt wachten.
Op dit moment zijn de informatieboeken niet geschreven in “Easy to Read and Understand”.
Je kunt kopen:
- wandelkaarten
- informatieboeken
- souvenirs
Je kunt met geld betalen.
Je kunt niet met een bankkaart betalen.
Er is een toilet voor gehandicapten.
Je kunt vragen of je erheen mag.
Hulphonden mogen mee naar binnen.
Voor meer informatie kun je ook een e-mail sturen naar tourisme@tellin.be